Вступили в дію нові правила виписування рецептів на ліки

22.05.2018

Вступили в дію нові правила виписування рецептів на ліки

22 травня 2018 року набули чинності нові вимоги до виписки рецептів на ліки та медвироби. Відповідний наказ МОЗ України (№735 від 18.04.2018) було опубліковано в Офіційному віснику України.

Відповідно до повідомлення МОЗ, нова форма рецепту є передумовою для впровадження електронного рецепту, який буде зручнішим як для медзакладів, так і для пацієнтів. Також нові зміни дають право виписувати рецепти лікарям, що здійснюють медичну практику як ФОП.  

Головні зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту. Проте поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках.

Відповідно до нових правил, рецепти форми ф-1 мають містити наступну інформацію:

  • найменування закладу охорони здо­­ров’я або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — підприємця (далі — ФОП);
  • адресу закладу охорони здоров’я або ФОП;
  • код ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп «Вартість підлягає відшкодуванню» замінено на нове додаткове поле в рецепті: «Джерело фінансування», у якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. У подальшому це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіо­нальних програм.

У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік, а також номер амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в системі еНealth. Також він допоможе уникнути плутанини в разі, якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН — міжнародною непатентованою назвою).

Міністерство звертає увагу, що:

  • нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1;
  • заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепта ф-1 з червоною печаткою «вартість підлягає відшкодуванню» до того часу, поки наявні бланки не закінчаться;
  • нові вимоги до рецепта не розповсюджуватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, не будуть внесені необхідні технічні зміни.

Електронний рецепт – це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.

За бажанням пацієнта, лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.

З розвитком системи "Електронне здоров'я", Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров'я.

Найближчим часом МОЗ планує розпочати пілотний проект електронного рецепту у рамках програми “Доступні ліки”. Обраними регіонами для тестування електронного рецепту є м. Вінниця та Вінницька область, м. Дніпро та Дніпропетровська область, м. Івано-Франківськ та Івано-Франківська область, м. Черкаси та Черкаська область і місто Бахмут.

За матеріалами moz.gov.ua

 

Повернутися до списку новин