МОЗ розробило законопроект про рекламу лікарських засобів

16.05.2018

МОЗ розробило законопроект про рекламу лікарських засобів

Міністерство охорони здоров’я винесло на громадське обговорення проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку реклами лікарських засобів».

Представляючи новий законопроект Уляна Супрун відзначила, що у способі та подачі реклами лікарських засобів Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила та норми, які дозволяють розповсюджувати рекламу ліків. «Уявіть, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності.» ‒ заявила в.о. міністра охорони здоров’я.

Доктор Супрун відзначила, що за даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів, а майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів.

Головне завдання документу урядовці вбачають в усуненні маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізації чинного законодавства з європейськими нормами, зокрема обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС.

Серед основних пунктів законопроекту:

  • заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
  • заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
  • заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
  • обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС;
  • зміст реклами має відповідати інструкції для застосування лікарського засобу.

Законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних та фармацевтичних працівників.

За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції щодо телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення».

З повним текстом законопроекту ви можете ознайомитися тут: https://goo.gl/CKvFmu

За матеріалами фейсбук сторінки Уляна Супрун.
Зображення Yevgenia Nayberg.

 

Повернутися до списку новин