Досягнення успіху на ринках, що розвиваються
18.04.2018
За словами виконавчого віце-президент Abbott Laboratories Ендрю Лейна на ринках, що розвиваються, пацієнти та лікарі прагнуть більшого, ніж просто якісних ліків.
У розвинених країнах, завдяки тривалому та суворому регулюванню, якість лікарських препаратів незмінно висока незалежно від того, чи є препарат оригінальним, чи ‒ генериком. Проте це не завжди справджується для ринків, що розвиваються, де доступ до надійних, якісних лікарських засобів був історично непослідовним.
Ситуація змінюється і на багатьох ринках, що розвиваються, реалізують більш суворі норми. У 2017 році Всесвітня організація охорони здоров'я заявила, що один з десяти препаратів у країнах з низьким і середнім рівнем доходу, виявлявся неякісним або фальсифікованим, що вказує на поліпшення ситуації в порівнянні з 2007 роком, коли було співвідношення один до чотирьох.
За рамками якості
На ринках, що розвиваються, більшість людей оплачують ліки з власної кишені і тому обирають найкраще з того, що вони можуть собі дозволити. Історично глобальні компанії мали змогу відрізнятись від регіональних конкурентів, будучи відомими власними високими стандартами якості та надійними ланцюгами поставок. Однак, оскільки стандарти якості підвищуються, ця перевага зменшується. Хоча підвищення якості ‒ це хороша річ для кожного, компанії повинні спиратися на щось більше ніж просто високоякісні продукти, щоб заручитися довірою пацієнтів.
Оскільки якісний розрив скорочується, споживачі, лікарі та фармацевти на ринках, що розвиваються шукатимуть щось більше ‒ додаткову цінність або додаткову послугу. Щоб залишатися конкурентоспроможними, компанії повинні постійно вдосконалювати ліки та додавати сервіси, щоб задовольнити вказані очікування.
Локальні особливості
У компанії Abbott спостерігають за цією тенденцією протягом багатьох років і відреагували впровадженням культури постійного вдосконалення ліків на ринках, що розвиваються. Вони використовують місцеві особливості, щоб зрозуміти та передбачити потреби, тоді розглядають технології, які можуть застосувати для вдосконалення ліків, щоб зробити їх простішими, безпечнішими та кращими.
Наприклад, пацієнти з замісною терапією ферментів підшлункової залози повинні приймати різні дози певного препарату протягом дня. Проте різні дозування продаються в різних упаковках, тому для пацієнтів може бути складно приймати правильну дозу в потрібний час, особливо це стосується літніх пацієнтів.
У відповідь компанія розробили інноваційну пляшку для видачі правильної дози лікарського засобу. Це забезпечується простим натисненням кнопки на ковпачку пляшки, що полегшує людям прийом своїх ліків у відповідності до припису.
Цінність може також надходити у вигляді послуг, які призводять до поліпшення загальних показників здоров'я. Так, цифровий сервіс Knowledge Genie надає доступ до новин про останні методи та методики лікування з більш ніж 3 000 медичних журналів та 2 000 електронних книг, а також щоденні оновлення стосовно досліджень та клінічних розробок. Цей інструмент використовує понад 160 000 лікарів у всьому світі.
Стійке зростання на ринках, що розвиваються
Ринки, що розвиваються, створюють незаперечні можливості для компаній зі сфери охорони здоров'я. Чотири з семи мільярдів людей у світі живуть на ринках, що розвиваються і як очікується, протягом наступних п'яти років на них, майже удвічі підвищаться витрати на ліки. Компанії, які будуть успішними, ‒ це ті, хто розуміє, як розвивається обстановка і дивляться в майбутнє, щоб побачити, що люди на ринках, що розвиваються, прагнуть ліпших ліків та послуги.
Довідково:
Україна відноситься до країн, що розвиваються. Відповідно до досліджень МВФ структура зайнятості, тривалість життя і рівень освіти є типовими для EME (emerging market economies).
За даними «Proxima Research» обсяг продажів ліків в 2017 році склав 1,1 млрд упаковок, що на 6,5% більше ніж у 2016 році. У грошовому вираженні продажі лікарських засобів зросли на 20,8% ‒ до 61,2 млрд грн. Обсяги роздрібного споживання лікарських засобів на душу населення склали 54 дол.США.
За матеріалами: eyeforpharma